Motivacija pri učenju

 
Tanja in učenka.jpg

Piše: Albert Kerekeš

Ni človeške družbe, ki bi obstala brez glasbe in veliko ljudi jo dojema kot izredno pomemben del vsakdanjega življenja. Glasba ponuja nešteto osebnih in družbenih koristi, kot so izboljšave v kognitivnem in emocionalnem zavedanju, izboljšave samoregulativnega obnašanja in razširjanje socialne odgovornosti. Morda zato, ker je ena od najbolj zahtevnih nalog za centralni živčni sistem, nas tako zelo fascinira in gane.  

Nedvomno je, da ima učenje glasbe vpliv na prožnost možganov, kar je posebno izrazito pri učenju inštrumenta in tudi, da je precej drugačno od drugih spretnostnih veščin. Vadenje inštrumenta, še posebej pri otrocih, naj bi krepilo ne samo glasbene veščine ampak tudi intelektualne sposobnosti na splošno, medtem ko novi dokazi povezujejo glasbeno usposabljanje s povečano verbalno sposobnostjo in neverbalnim sklepanjem.

Učitelje je že od nekdaj skrbelo in zanimalo kako motivirati svoje učence. Učitelji glasbe imajo še posebej težko nalogo z vzdrževanjem in negovanjem zanimanja. Brez motivacije za učenje, ne glede na starost, učenec ne bo imel interesa posvetiti svojega časa za pridobivanje znanja in veščin, še posebej ko nima najboljšega mnenja o glasbi, ki jo igra.

V sami osnovi je najboljše, če motivacija pri učencih prihaja iz njih samih, je pa tudi učitelj zadolžen poskrbeti za zadostni stimulus pri ohranjanju motivacije. Tukaj je pa pomembno na kakšen način jim snov predstavi. Kot pedagogi moramo nujno razumeti, da samo dovajanje informacij ni učenje. Razumeti moramo tudi, da se vsak učenec ni zmožen učiti preko istega medija. Vsakega učenca je treba obravnavati drugače. Treba je odkriti kateri stil učenja najbolj odgovarja posamezniku, temu primerno ustvariti in prilagoditi aktivnosti, da bodo učencu najbolj pomagale in pri tem ustvariti zabavno učno izkušnjo.

Albert Kerekes