Izobraževalni program za učitelje

USTVARJALNA GLASBENA ŠOLA

Uporaba kompozicije in improvizacije pri pouku inštrumenta ali nauka o glasbi

Kako dragoceno, izraziti se skozi glasbo. Ne le z interpretacijo, ampak tudi z ustvarjanjem lastnih skladb in skozi improvizacijo. Nekaj, kar se nam nekoč zdelo nemogoče, lahko z malo znanja postane vsakdanji del pouka – tudi v glasbeni šoli. S strokovno podporo in znanjem lahko postanemo samozavestni vodje ustvarjalnih procesov naših učencev.

Zakaj kompozicija in improvizacija v glasbeni šoli?

Nekaj razlogov, za začetek:

  • Učenci, ki skladajo ali improvizirajo pri pouku, bolje razumejo teorijo, saj so jo primorani integrirati v praksi in se bolje odrežejo na testih iz solfeggia ali drugih teoretskih predmetov.

  • Ti učenci tudi mnogo lažje analizirajo skladbe, ki jih igrajo, kar izboljša memorizacijo.

  • Ti učenci bolj cenijo dela drugih skladateljev, saj bolje razumejo, kaj zahteva stvaritev skladbe.

  • Nenazadnje so učenci, ki skladajo ali improvizirajo pri pouku, bolj motivirani, ker jim to omogoča širši način individualnega izražanja – to je pa za nove generacije še toliko bolj pomembno.

  • Pouk je tudi za učitelje bolj zanimiv, kadar učenci ustvarjajo. Nikoli ne veš, kaj bo novega pri pouku – in učenec nas lahko še kako pozitivno preseneti. Tako je vsaka ura lahko drugačna. Ali si upate pomisliti, da imate prave skladatelje in improvizatorje med učenci? In da znajo ustvariti nekaj povsem novega, česar si vi sploh niste mogli zamisliti? Kako vznemirljivo!

»Ustvarjalna glasbena šola« je program, posebej razvit za glasbene pedagoge, ki želijo v svoj glasbeni pouk vključevati glasbeno ustvarjalnost v obliki kompozicije in improvizacije.

ZA KOGA?

Program je ciljan za učitelje inštrumentov in nauka o glasbi na glasbenih šolah, vendar je  odprt za vse, ki se ukvarjate z glasbeno pedagogiko.

KAJ?

Udeleženci se bodo najprej spoznali s teoretskimi vidiki ustvarjanja (psihologija), nato bodo procese preizkusili na sebi, nato še na učencih. Da se dobro spoznajo s procesom, sami napišejo kratko kompozicijo ter se preizkusijo v improvizaciji. Spoznajo se tudi z osnovami notacijskega programa Sibelius. Opremili jih bomo z orodji za odzivanje/feedback na ustvarjalno delo, pripravili na morebitne pasti in jim dali vedeti, na kakšen način lahko spodbujajo motivacijo.

Program je organiziran v treh sklopih; dveh po 8 ur in enem po 2 uri (skupaj: 18 ur), ob sobotah. Udeleženci pridobljeno znanje preizkušajo v praksi na svojih učencih. Udeleženci za opravljeno izobraževanje prejmejo 1 točko za napredovanje.

Tematski sklopi:

Psihologija ustvarjalnih procesov

Kako delujejo naši možgani med ustvarjanjem? Od kod pridejo ideje? Kaj spodbudi in kaj zavira ustvarjalno mišljenje? Kaj je ustvarjalna blokada in kako jo odpravimo? Kakšna je učiteljeva vloga pri vodenju ustvarjalnega procesa učenca? (3h)

Prednosti in riziki ustvarjalnega glasbenega poučevanja

Na kaj vse vpliva ustvarjanje? Kaj nam pomaga izboljšati? Kje so pasti in kako se jim izognem?

Uvod v program Sibelius First

Naučimo se nekaj osnov programa, ki ga brezplačno prenesemo s spleta.

Proces kompozicije

Kako se psihološki procesi ustvarjanja manifestirajo v kompoziciji? Kako lahko učencu pomagamo voditi proces skladanja? Kaj storiti, ko se pojavijo težave? Udeleženci napišejo preprosto kompozicijo.

Proces improvizacije

Kako se psihološki procesi ustvarjanja manifestirajo v improvizaciji? Kako lahko učencu pomagamo voditi proces improvizacije? Kaj storiti, ko se pojavijo težave? Udeleženci se preizkusijo v improvizaciji.

Feedback - kako se odzovemo na ustvarjeno delo učenca

Moj učenec ustvarja sam. Kaj pa zdaj? Kako moj odziv vpliva nanj? Kako učenca usmerjati, a mu ob enem omogočiti razvoj individualnega izraza? Udeleženci vadijo feedback 1-na-1.

Kako motiviramo k ustvarjanju. Intervizija

Argumenti za ustvarjanje. Spodbude k ustvarjanju. Reševanje težav. Medsebojno deljenje novih izkušenj v praksi: intervizija.



KDO?

 

Program vodi skladateljica in pedagoginja Maja Matić, ki je pedagogiko ustvarjalnosti raziskovala in poučevala na akademijah v Rotterdamu in Haagu na Nizozemskem med leti 2014 in 2023. Program je osnovan na tistem, ki so ga imeli študenti kot obvezen del programa pedagogike na akademiji.

Sklop improvizacije vodi Albert Kerekeš, jazz saksofonist in skladatelj, ki je na akademiji Codarts Rotterdam diplomiral z oceno cum laude in je izdal dve cenjeni avtorski plošči.


KDAJ?

Program je organiziran v treh sklopih; dveh po 8 ur in enem po 2 uri, ob sobotah. Udeleženci pridobljeno znanje preizkušajo v praksi na svojih učencih. Udeleženci za opravljeno izobraževanje prejmejo 1 točko za napredovanje.

Prijave do 7.3. prek portala KATIS ali na info@glasbenasolamake.si
Termini: 15.3., 29.3. in 5.4. 2025. Termine in dneve lahko na željo udeležencev tudi prilagodimo.

KJE?

Lokacija: Zavod MaKe, Celovška 43, Ljubljana (parkiranje je na voljo na parkirišču Tivoli)

KOLIKO?

Kotizacija: 108,78 EUR na udelezženca, poravnati jo je potrebno do 7.3.2025.




Za dodatne informacije smo na voljo na 051 800 202 ali info@glasbenasolamake.si.