Individualno in v skupini
Pri nas poučujemo tako individualno kot v skupini. Skupine so majhne, do 5 učencev, kar omogoča učiteljem, da se še vedno lahko dovolj osredotočijo na posameznika.
Tako individualno kot skupinsko učenje imata svoje prednosti.
Pri individualnem pouku se lahko povsem osredotočimo na želje in motivacijo posameznika, lažje popravljamo hibe ali napake. Vendar pa napredek ni nujno hitrejši od tistega v skupini. Posamezniki individualno napredujejo hitreje kot skupina le prvih šest mesecev, po šestih mesecih jih pa skupina dohiti.
Prednosti skupinskega učenja je še kar nekaj:
Motivacija. Udeleženci en drugega spodbujajo k obisku pouka (Prideš danes?) in k vadenju. Ravno tako se pogosto dobivajo izven pouka; k glasbeni šoli jih veže še socialni element.
Sodelovanje in spodbuda. Učenci si lahko pomagajo med seboj med poukom in tudi zunaj njega. Predvsem pri otrocih je izjemen motivator zdrava tekmovalnost - on se je to že naučil, jaz pa še ne. Hitrost učenja je pri tem bliskovita!
Otroci so navajeni učenja v skupini v vrtcu in šoli; to je njihova naravna situacija. Individualno srečanje z učiteljem je v začetku lahko malo neobičajno.
Igranje skupaj z drugimi je ena najlepših stvari glasbe. Je pogovarjanje s pomočjo zvoka, je nenehno medsebojno presenečanje in soustvarjanje. Je sodelovanje za skupni cilj - glasbo. Vsakdo bi ga moral poizkusiti!
Značilnosti individualnega poučevanja
Osredotočimo se na želje posameznika.
Učenec je sam z učiteljem, kar pomeni, da učitelj lahko odkriva, kako se učenec najhitreje uči in kaj ga motivira.
Individualni pouk odraslim pogosto bolj ustreza.
Individualni pouk je za otroke s posebnimi potrebami bolj primeren (posvetujte se z učitelji).
Učitelji na urah kombinirajo individualno in skupinsko igro (pri vsakem inštrumentu in slogu so specifike). Skupinska igra poteka na urah v obliki dua z učiteljem, razen v primeru izvenkurikularnih priprav na koncerte.
Učenec hitreje napreduje prvih 6 mesecev.
Značilnosti skupinskega poučevanja
V skupini skušamo čim bolj demokratično upoštevati želje vseh, kar pomeni, da se mora vsak posameznik malo prilagajati.
Skupina je motivator sam po sebi, saj učence veže močan socialni element. Učenci se med seboj spodbujajo k obisku pouka in si pomagajo tudi izven pouka.
Še posebno otroci so učenja v skupini bolj navajeni, zato je lahko za njih skupinska situacija bolj naravna.
Skupinski pouk je lahko tudi zanimiv za odrasle ali upokojence, ki si želijo druženja.
Učenci na vsakem terminu igrajo v skupini in se že v skupini pripravijo na nastop.
Napredovanje v skupini je prvih 6 mesecev počasnejše, nato pa skupina individualne učence dohiti.